Cultuurshock - Reisverslag uit Danunegaran, Indonesië van Kimberley Vellekoop - WaarBenJij.nu Cultuurshock - Reisverslag uit Danunegaran, Indonesië van Kimberley Vellekoop - WaarBenJij.nu

Cultuurshock

Blijf op de hoogte en volg Kimberley

11 December 2016 | Indonesië, Danunegaran

Vrijdag vertrokken we iets voor 16u naar het station. In de taxi sloeg de spanning bij mij helemaal toen. Ik vond het zo spannend dat ik er bijna van moest huilen. Maar een paar keer slikken, ov-kaart opladen en gaan met die banaan. Op schiphol konden wel heerlijk rustig aan doen. Eerst een tas voor de backpack halen, inchecken en de supersonische controle door. Even een pizza naar binnen schuiven, wat shoppen en achter Boris aan rennen. Boris heeft zijn ogen uit gekeken!
Om 20u konden we boarden. Het voordeel van reizen met een kleintje is dat je lekker overal voor mag. Iedereen van KLM was super lief, de stewardessen liepen met Boris weg en we kregen zoveel complimenten. We hadden dan ook super plaatsen met veel ruimte voor ons op de grond. Normaal kan er een babybedje opgehangen worden maar daar is Boris al een jaartje te zwaar voor. ?? Maar het is fijn dat hij zo lekker voor ons op de grond kon spelen en later ook slapen. Want ik denk dat hij uiteindelijk zo'n 8 uur heeft geslapen. Tijdens het opstijgen dronk hij lekker zijn fles melk en toen de riemen af mochten hebben we hem klaar gemaakt voor de nacht. Slaapzak aan en bedje gemaakt op de grond. Het heeft ook niet lang geduurd voor hij vertrokken was. Zelf gelukkig ook een soort van klein beetje minimaal kunnen slapen.. ?? 2 uur voor de landing werd Boris wakker, precies op tijd voor het ontbijt.
De tussenstop op Kuala Lumpur verliep vlekkeloos. Hier was het al een soort van wow voor deze Azi